Blauwe Sokken·Interieur·Planten en bloemen

Groen in huis op verschillende manieren

Ik vertelde al dat er steeds meer groen te vinden is in ons nieuwbouwhuis. Ik hou van planten en ik vind dat ze niet kunnen ontbreken in een interieur! Zaterdag ging ik met mijn zusje ‘woonshoppen’ en ik kwam met maar liefst acht plantachtigen thuis. Onder andere een hele mooie zonnebloem voor in de tuin, alle andere plantjes zijn voor in huis. Ik kocht ook een donkergrijze pot en een hele mooie bamboe pot. Ik ging een aantal weken terug ‘kringloopstoppen’ met mijn zusje en toen had ik al best veel plantenpotjes gekocht, dus alle andere plantjes konden ook in een pot. Als het buiten weer wat droger is ga ik de zonnebloem én alle moestuintjes die inmiddels best groot zijn in de tuin planten.

Plant tv kast

Ons huis verandert dus langzamerhand in een groene oase. I like it! En ik word ook steeds beter in het verzorgen en onderhouden van planten. Mijn zusje geeft nu niet meer meteen de planten water als ze hier komt en dat zegt al heel wat haha :-)

Grote plant 2Maarrrr stel nou dat je echt geen groene vingers hebt, geen idee hebt hoe te beginnen met groen, geen ruimte hebt voor grote planten of gewoon helemaal niks met planten hebt, maar wel wat ‘groen’ aan je interieur wilt toevoegen? Dan zijn er gelukkig nog een heleboel andere opties! Kijk maar mee:

Plaat met groen en huisje met groen

Ik heb stiekem vooral een abonnement op Flow Magazine vanwege de mooie platen die er altijd in zitten. Zo zitten er ook regelmatig ‘groene’ posters in of afbeeldingen van mooie planten. Houten lijstje eromheen en hoppa: mooie bladeren in je interieur en je hoeft ze geen water te geven. Met washitape op de muur plakken kan natuurlijk ook.

En zie je dat schattige kasje die ik kocht tijdens de #igtourGroningen2016? Een vetplantje of een cactus erin en je plantje heeft een eigen huisje.

Ook handig én een hele groene uitstraling: behang. Er zijn hele mooie behangetjes verkrijgbaar met planten, bladeren, takken, groen etc. Zelf hebben we in huis (nog?) geen cool groen behangetje, maar ik vind deze wel héél erg mooi:

behang-blad-2-640x640 jessicavdberg behang-blad-3-640x640 jessicavdberg

(bron afbeeldingen – behang komt van de Kwantum)

Behang tropical leafs

(bron afbeelding – behang is van Muralswallpaper)

Ik ben dol op cactussen en andere kleine plantjes. Leuk om gezellig naast elkaar te zetten of ter decoratie op het aanrecht, op een orgeltje/piano, de salontafel etc. Ook leuk: je kunt variëren in de kleur, mocht groen niet zo jouw kleur zijn…

Boomstam

Close up gekleurde plantCactus en bamboe Cactussen in bak aan ladder

Bloemen op tafel vind ik nóg mooier dan planten. We hebben regelmatig (gekregen of gekochte) bloemen op tafel staan, maar wanneer we deze niet hebben staan er altijd wel plantjes op tafel. Gister kocht ik het groene plantje met de rode randjes. Like it! Ook hebben we in de keuken maar liefst vier planten staan. Een cactus, klein plantje en twee ietwat grotere:

Close up op tafelOp tafel

Aanrecht 2 Afzuigkap

Ook met accessoires, bijvoorbeeld groen in een kleedje, kun je meer groen aanbrengen in huis:

Accessoire cactus blikje KLeedje View

Ten slotte nog een aantal mooie afbeeldingen ter inspiratie: (allemaal via Pinterest. Oh ik ben zo dol op Pinterest he. En ik wil dit allemaal in huis.)

poster planten bron Pinterest

(bron afbeelding)

planten

(bron afbeelding)

Heb jij veel groen in huis?

 

4 gedachten over “Groen in huis op verschillende manieren

  1. Die behangetjes vind ik ook zooo leuk! Misschien neem ik wel zoiets als ik ga verhuizen (voorlopig nog niet, haha). Mijn huis was een redelijk groene oase maar ineens hebben mijn planten allemaal besloten dat ze het leven niet zien zitten, ze zijn allemaal bruin aan het worden :’) Beetje jammer.

  2. Doe mij ook maar zo een groene oase thuis! Mooie inspiratie :)
    Mijn vriend gaat er trouwens wel een stapje te ver mee, hij wil een mosmuur in zijn werkruimte/ showroom. Dat lijkt mij dan weer helemaal niets!

Geef een reactie

